În Regatul umbrelor…

Ce bine că mai există în lumea asta nebună muzică clasică, balet, teatru, operă… Așa ne mai „încălzim” și noi sufletele, mai evadăm din realitatea apăsătoare, ne simțim mai liberi. Eu, cel puțin, asta simt când văd un balet sau o piesă de teatru.

Duminica trecută, de la Teatrul Bolșoi s-a transmis în direct, în cinematografe din lumea întreagă, „Baiadera”, cu Svetlana Zaharova în rolul titular. S-a transmis și la noi, dar n-am reușit să ajung la cinema să văd spectacolul. Au apărut deja pe You Tube fragmente din acea seară, pe care mă grăbesc să vi le împărtășesc. Am ales pas de deux-ul din ultimul act, cel care se petrece în Regatul umbrelor. Este un moment care pe mine mă emoționează întotdeauna, găsesc că este de o noblețe deosebită și mi se pare de-a dreptul înălțător. Mereu m-am întrebat oare ce a fost în sufletul unor compozitori precum Minkus, Ceaikovski sau Adam (ca să ne referim doar la compozitorii de muzică de balet) când au creat asemenea bijuterii. Cred că multă iubire și, probabil, destulă suferință… Adevărat har dumnezeiesc, iar cei care completează armonia muzicii cu armonia mișcărilor cred că sunt și ei un dar divin, pentru noi ceilalți…

Frumusețea va salva lumea – Dostoievski

Lasă un răspuns

