Cachucha

Ca sa va faceti o idee despre cum dansa, probabil, Fanny Elssler cachucha, dansul spaniol care a consacrat-o, va invit sa o urmariti pe Gabriela Komleva, prim-balerina a Teatrului Kirov (Mariinsky) in anii ’70.

Cachucha este un dans spaniol asemanator boler0-ului. Dupa ce Fanny Elssler a facut senzatie cu propria versiune de cachucha, in baletul Dracul schiop (Le Diable boiteux), in 1836, dansul a devenit extrem de popular la mijlocul secolului al XIX-lea. Solo in tempo 3/4 sau 3/8, in care dansatoarea se acompaniaza de castanete. (sursa: http://kids.britannica.com/comptons/article-9318376/cachucha)

3 gânduri despre “Cachucha

  1. Cred ca dupa ce am vazut-o pe Somova am devenit ciufuta. Nu am vazut-o pe F.E. dar sigur dansa altfel-invitand, ademenind mladiindu-se si nu prin exercitii la sol

    1. Poate ca nu e chiar coregrafia originala imaginata de Fanny Elssler. In orice caz, despre stilul balerinei austriece se stie ca era terre à terre, era diferit de stilul diafan al Mariei Taglioni sau al Carlottei Grisi, care pluteau pe scena. Era un stil de dans mai viu, mai iute, foarte precis.

  2. Asa m-am gandit si eu-EF avea un dans erotic -mai bine zis, ea emana erotism; de aici farmecul ei, nu din tehnica
    Dar ma rog, zic si eu asa,,,

Lasă un răspuns

